Kassan sähköinen asiointi on nyt käytössä. IRIS edellyttää vahvaa tunnistautumista, joka parantaa asioinnin tietoturvallisuutta.
1.5.2024 alkaen otamme vastaan hakemuksia ainoastaan postitse ja Iriksen kautta.
Sähköpostiin toimitettuja hakemuksia ei oteta vastaan 30.4.2024 jälkeen.
Voit ottaa käyttöön sähköisen asioinnin osoitteessa:

https://meta.omasairauskassa.fi 

Tunnistaudu palveluun pankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.

Suosittelemme, että työsähköpostin sijaan syötät palveluun henkilökohtaisen sähköpostiosoitteesi, jotta kassan viestit eivät ohjautuisi roskapostiin tai jäisi muihin suodattimiin. 

Saat sähköpostiisi viestin, kun sinut on lisätty Iriksen käyttäjäksi, jonka jälkeen voit aloittaa asioinnin sähköisesti.

Iriksen kautta voit mm.

  • hakea korvauksia, lähettää hakemuksen liitteet ja lähettää viestejä kassaan
  • tarkistaa kertymä- ja korvaustietosi ja tallentaa itsellesi korvaustositteita
  • päivittää yhteystietosi ja tilinumerosi
  • näet sähköisen jäsenkorttisi, jolla saat kassan sopimat edut